معرفی گیاهان آپارتمان

گیاهان دیوار سبز طبیعی و جزیی‌ترین نکات درباره آنها

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مطلب:

دیوار سبز طبیعی یا گرین وال عناوینی هستند که ممکن است نام آنها را شنیده باشید و فکر کرده باشید که آنها چیزی جز آخرین مد طراحی نیستند. با این حال، این مفهوم به دهه 1930 برمی گردد. دیوار سبز دیگر تنها مورد توجه شرکت‌های معماری نیست، بلکه توجه کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای را به خود جلب می‌کند. این راهنمای شهر گل ماهک با پاسخ به متداول‌ترین سوالات، شما را با این سازه های زیبای سبز آشنا می کند. با ما همراه باشید.

دیوار سبز چیست؟

دیوارهای سبز پانل‌هایی از گیاهان هستند که به صورت عمودی با استفاده از هیدروپونیک روی سازه‌هایی رشد می‌کنند که می‌توانند به صورت مستقل یا به دیوار متصل شوند. دیوارهای سبز زنده به عنوان باغ های عمودی، گرین وال، دیوارهای زنده یا اکو دیوارها نیز شناخته می شوند.

گرین وال از چه چیزی ساخته شده‌اند؟

گرین وال طبیعی از گیاهانی تشکیل شده‌اند که در محیط رشد قرار می‌گیرند و سپس روی دیوار ساختمان‌ها و املاک قرار می‌گیرند تا فضای سبزی را فراهم کرده، اما از حداقل فضای افقی استفاده کنند.

دیوارهای سبز چگونه عمل می کنند؟

دیوارهای سبز تقریباً همانند دیوارهای واقعی بوده و با ساختاری اسکلتی ساخته شده‌اند که بخش هایی از گیاهان و گل هایی که دیوار سبز را تشکیل می دهند از آن آویزان شده است. در مورد نحوه عملکرد دیوار سبز می توان گفت که به نوع سیستم دیوار سبز نصب شده بستگی دارد. برخی از دیوارهای سبز دارای لوله های مخفی هستند که مکانیزم خودآبیاری را برای حفظ سلامت گیاهان فراهم می کنند، در حالی که برخی دیگر نیاز به آبیاری دستی دارند.

گرین وال چه مزایایی دارد؟

در مورد اینکه چگونه مزایای دیوار سبز بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد، این از خود گیاهان زنده است. گیاهان به طور طبیعی دی اکسید کربن و سایر آلاینده ها را جذب می کنند و سپس اکسیژن تازه و تمیز را دفع می کنند. دیوارهای سبز همچنین به کاهش نویزهای صدا کمک کرده و مزایای مرتبط با طراحی بیوفیلیک به این مفهوم که افراد با دسترسی به طبیعت در محل کارشان بهتر عمل می کنند و احساس بهتری دارند را ارائه می کنند.

دیوارهای سبز حاوی مقدار زیادی گیاه در فضای نسبتاً کوچک به صورت افقی هستند. با استفاده از دیوارها و امتداد به سمت بالا، گیاهان با ارائه حداکثر سود، بدون کاهش فضا در کف نصب می شوند.

آیا انواع مختلفی از گرین وال وجود دارد؟

دیوارهای سبز در سیستم های پانل و سینی یا دیوارهای مستقل سازماندهی می شوند، به این معنی که دیواری مناسب برای هر فضایی وجود دارد. برخی از سیستم های پانل دارای گیاهانی هستند که از قبل در پانل ها رشد کرده اند و می توانند در داخل یا خارج و در هر آب و هوایی استفاده شوند.

گرین وال در سیستم سینی برای نمایش های داخلی محبوب هستند. گیاهان در خارج از محل از قبل رشد می کنند و در دیوار قرار می گیرند، که درجه بالایی از تطبیق پذیری را ارائه می دهد که می تواند برای پوشاندن کل سطوح مورد استفاده قرار گیرد یا به عنوان هنر زنده طراحی شود.

دیوارهای مستقل معمولاً در داخل خانه مورد استفاده قرار می گیرند و به راحتی تغییر می کنند، چه با تغییر مکان یا تغییر گیاهان.

آیا دیوارهای سبز طبیعی گران هستند؟

همانند تمام فناوری‌های جدید، سیستم‌های دیوار سبز ارزان نیستند، اما تعدادی سطح قیمت متناسب با بودجه شما وجود دارد. ارزان‌ترین گرین وال طبیعی گزینه دیوارهایی است که گیاهان در محل کاشته می شوند. در چنین شرایطی هزینه گیاهان از قبل رشد یافته در مکان های دیگر کاهش می یابد. با این حال، پوشش کامل گیاهان وجود نخواهد داشت و ممکن است یک سال قبل از شکوفایی گیاهان بریزند. از طرف دیگر، دیوارهای سبز که پس از نصب کامل می شوند، نیاز به رشد گیاهان دارند.

دیوار سبز طبیعی چقدر دوام می آورد؟

به عنوان یک فناوری نسبتاً جدید، طول عمر دیوارهای سبز طبیعی را به سختی می توان با قطعیت اعلام کرد. دیده شده است که پانل ها و محیط رشد می توانند تا 25 سال دوام بیاورند، اما پیش بینی مدت زمانی که گیاهان زنده بمانند دشوارتر است.

گفتن اینکه گیاهان چقدر عمر خواهند کرد سخت است. آنها تا زمانی که فضای ریشه هایشان تمام شود به زندگی خود ادامه می دهند و بنابراین نمی توانند بزرگتر شوند. تعیین تاریخ دقیق دشوار است، اما گیاهان به طور بالقوه می توانند در پانل های خود به مدت حداقل پنج تا ده سال قبل از نیاز به جایگزینی رشد کنند.

اگر از پانل با سیستم سینی برای دیوار سبز خود استفاده می کنید که گیاهان را می توان وارد و خارج کرد، آنها تنها حدود یک سال دوام خواهند آورد و سپس باید تعویض شوند.

آیا گرین وال طبیعی برای ساختمان ها خوب هستند؟

گرین-وال-طبیعی

ساختمان‌ها تحت تأثیر تغییر دما قرار می‌گیرند که باعث انبساط و انقباض مصالح شده و به مرور زمان منجر به خرابی، ترک و شکاف می‌شود. دیوار سبز بیرونی از ساختمان ها محافظت می کنند، نه تنها در برابر نوسانات دما، بلکه با منحرف کردن آب از دیوارها در هنگام باران شدید و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش.

آیا دیوار سبز طبیعی می توانند هزینه های انرژی را کاهش دهند؟

ایجاد محیط های شهری باعث ایجاد یک عارضه جانبی نگران کننده شده است. تحقیقات نشان داده که در اثر جزیره گرمایی شهری، مناطق شهری به طور قابل توجهی گرمتر از مناطق روستایی هستند. این افزایش دما تأثیر منفی بر محیط زیست دارد. از افزایش تقاضای انرژی در تابستان گرفته تا آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای.

دیوار سبز طبیعی با ایجاد سایه در برابر تأثیرات نور مستقیم خورشید به رفع این مشکل کمک می کنند. همچنین، برخلاف آجر یا بتن، سطوح گیاهی انرژی خورشیدی را ذخیره نمی‌کنند، بلکه آن را منعکس می‌کنند. دیوارهای داخلی و خارجی هر دو به خنک کردن فعال هوا در تابستان با فرآیندی به نام تبخیر و تعرق کمک می کنند و نیاز به خنک سازی ساختمان را کاهش می دهند.

اما مزایای دیوارهای سبز به تابستان ختم نمی شود. پانل ها، از جمله محیط رشد، ساختمان را عایق می کنند و هزینه های انرژی برای گرمایش ساختمان در زمستان را نیز کاهش می دهند.

چگونه به کاهش سطح سر و صدا کمک می کنند؟

مدت‌هاست که از گیاهان برای کاهش سطح سر و صدا در آزاد راه‌ها و دیگر جاده‌های پر سر و صدا در سراسر آمریکای شمالی و اروپا استفاده می‌شود. پوشش گیاهی به طور طبیعی صداهای فرکانس بالا را مسدود می کند در حالی که ساختار پشتیبانی می تواند به کاهش نویز فرکانس پایین کمک کند.

چه نوع گیاهانی در دیوار سبز طبیعی استفاده می شود؟

از آنجایی که هر دیوار سبز زنده به صورت جداگانه برای یک پروژه خاص طراحی شده است، همه دیوارها متفاوت هستند. گیاهان داخلی کاملاً متفاوت از گیاهانی هستند که در دیوارهای خارجی استفاده می شود.

گیاهان دیوار سبز طبیعی برای فضای بیرون بر اساس منطقه آب و هوایی انتخاب می شوند، زیرا استفاده از گیاهان مناسب در مناطق صحیح مهم است. گیاهانی انتخاب می شوند که در منطقه‌ای بالاتر از آب و هوای محل زنده بمانند.

کدام گونه های گیاهی در دیوارهای سبز زنده رشد می کنند؟

گونه‌های اولیه گیاهان وجود دارند که در دیوارهای سبز به خوبی عمل می‌کنند، به‌ویژه آنهایی که طیف وسیعی از تحمل‌ها را دارند. برخی از گیاهان بسیار حساس هستند و خیلی سریع تخریب می شوند، بنابراین اگر آب کافی دریافت نکنند، خیلی سریع از بین می روند. این در حالی است که سایر گیاهان دوره مهلت کمی بیشتر دارند، جایی که به سرعت از بین نمی‌روند و بهتر می‌توانند با محیط خود سازگار شوند.

آیا می توان از گرین وال های طبیعی در رستوران ها استفاده کرد؟

برخی از سیستم ها به طور خاص برای گیاهان و سبزیجات طراحی شده اند و باغ های عمودی مانند این ها می توانند راه حلی عالی برای پرورش گیاهان در کمبود فضا باشند. با این حال معمولاً نصب دیوارهای سبز در رستوران ها توصیه نمی شود:

گرین-وال-رستوران

استفاده از گرین وال های طبیعی در داخل خانه چیزی نیست که ما پیشنهاد کنیم. اگرچه دلیلی وجود ندارد که این کار انجام نشود، وقتی گیاهان را رشد دادید و آنها را قطع کردید، یک دیوار خالی باقی می‌ماند. فضای داخلی رستوران ها اغلب نورپردازی لازم را ندارد. همچنین، زیبایی نه چندان رضایت بخش چراغ های رشد و خالی بودن دیوار بعد از بریدن سبزیجات و گیاهان به چشم خواهد خورد.

چه زمانی می‌توانید از دیوار سبز طبیعی در داخل خانه استفاده کنید؟

دیوارهای سبز در داخل خانه برای شرکت ها و املاکی که می خواهند فضای تزئینی منحصر به فردی ایجاد کنند استفاده می شود. دیوار سبز یک گزینه عالی برای هر کسب و کاری است که می خواهد از مزایای گیاهان بهره مند شود اما نگرانی هایی در مورد فضای کف درگیر دارد. گرین وال طبیعی رنگ و عنصر طراحی منحصر به فرد را به لابی ها، اتاق های ملاقات، راهروها و قسمت های پذیرایی می بخشند. یک دیوار سبز که در یک طراحی بیوفیلیک گنجانده شده است می تواند به بهبود خلاقیت، کاهش غیبت و حضور در محل کار و سایر نگرانی های محل کار کمک کند.

در چه مکان‌هایی می توان از دیوار سبز طبیعی استفاده کرد؟

دیوارهای نشیمن را می توان برای ساخت و سازهای جدید و بازسازی، از پروژه های باغ پرماجرا گرفته تا شرکت های تجاری بزرگ، نصب کرد. کاملاً همه کاره هستند و می توانند در داخل دفاتر نصب شوند یا به بیرون ساختمان ها متصل شوند.

آیا می توانم یک دیوار سبز در خانه خود نصب کنم؟

انعطاف پذیری دیوار سبز آنها را برای همه محیط ها عالی می کند. درست مانند ساختمان های اداری، گرین وال طبیعی هم در داخل و هم در خارج قابل نصب هستند.

آیا نگهداری دیوارهای سبز زنده سخت است؟

پاسخ ساده این است که بله، اما خبر خوب این است که مشتریان برای رسیدگی به تعمیر و نگهداری اولیه تنها نمی‌مانند.

چگونه یک دیوار سبز طبیعی را آبیاری کنید؟

بیشتر دیوارهای سبز با سیستم آبیاری قطره‌ای طراحی می‌شوند که استفاده از آب را به حداکثر می‌رساند و با استفاده از یک سیستم خودکار تنظیم می‌شود که آبیاری را چند برابر کرده و هدر رفتن آب را به حداقل برساند. روش دیگر آبیاری مستقیم یک گزینه برای فضاهایی است که فضایی برای مخازن ندارند.

آیا دیوار سبز طبیعی در همه شرایط آب و هوایی می تواند زنده بماند؟

گیاهان بیرونی به طور ویژه انتخاب شده اند تا دیوارها بتوانند با آب و هوا در یک مکان خاص مقابله کنند. هر منطقه‌ای دارای یک میکرو اقلیم است. به عنوان مثال، یک حیاط می تواند کاملاً با آنچه در بیرون یا در مجاور است متفاوت باشد. تا زمانی که یک دیوار سبز نصب نکنید، نمی توانید از شرایط دقیق آن مطمئن باشید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.